CR-V
Újragondoltuk, átrajzoltuk és tovább fejlesztettük a világ legnagyobb példányszámban eladott szabadidő-autóját*, így még kifinomultabb, szebb és hatékonyabb lett. Emellett a vezetési élményt illetően is a maximumot nyújtja, hiszen nagy teljesítményű 1.5 VTEC TURBO erőforrással vagy ultramodern 2.0 i-MMD hibrid hajtáslánccal rendelhetik meg vásárlóink, méghozzá immáron hétszemélyes kivitelben** is.
LÉLEKEMELŐ
FORMATERV
Az új CR-V sziluettje ismerős lehet, de a formaterv teljesen új. A letisztult, dinamikus vonalvezetés, a jellegzetes, mélyen barázdált motorháztető és a kirobbanó erőt sugárzó, széles kerékjáratok nemcsak a látványt fokozzák, hanem aerodinamikai szempontból is elsőrangúvá teszik az autót, így a kiváló menettulajdonságokhoz is nagyban hozzájárulnak.
BELSŐ
NYUGALOM
A belső teret úgy terveztük, hogy minél szorosabb, bensőségesebb kapcsolat alakulhasson ki az utasok és az autó között. Az elnyújtott vonalaknak köszönhetően nagynak és szellősnek hat a kabin, az igényes kivitelezés pedig a minőségérzetet is a legmagasabb szintre emeli. A kezelőszerveket úgy helyeztük el, hogy könnyedén, ösztönösen megtalálja őket a pilóta, egyszersmind látványos, innovatív vezetői környezetben róhassa a kilométereket, ahol semmi nem zavarja.
Az Active Noise Control névre keresztelt zajkioltó rendszer minden modellváltozathoz alapáron jár, így mindig csendes, nyugodt környezetben telhet az utazás. A fűtött első ülések négy irányban állítható, motoros mozgatású deréktámasza szintén a kényelmet szolgálja, miként a feláras fűthető kormánykerék és hátsó üléssor is*.
MAGÁVAL RAGADÓ
TECHNIKA
Ultramodern vezetést segítő berendezések teljes sorát dolgoztuk ki, hogy a CR-V igazán lenyűgöző vezetési élményt nyújtson. Az új head-up kijelző például a vezető látómezejében jeleníti meg a fontos menetadatokat, így tulajdonképpen soha nem kell levennie szemét az útról. Ha több információra kíváncsi, a kormánykerékről kezelhető Intelligens Multiinformációs Kijelző áll rendelkezése, a különféle értékek erről is egy szempillantás alatt leolvashatók.
Honda CONNECT
A Honda CONNECT hétcolos érintőképernyője logikus, könnyen kezelhető menürendszerrel segíti a közlekedést, s ha okostelefonnal társítjuk, hozzáférhetünk a készüléken tárolt alkalmazásokhoz, telefonszámokhoz, zenékhez, levelekhez stb. Maradjon mindig kapcsolatban a világgal és szeretteivel!
APPLE CARPLAY® ÉS ANDROID AUTO™
A 7 hüvelykes érintőképernyővel társított Honda CONNECT-hez egyszerűen csatlakoztathatók az Apple CarPlay® vagy Android Auto® kapcsolatra képes telefonok, tehát a készüléken tárolt zenék lejátszására, üzenetküldésre, valamint hívások indítására és fogadására is lehetősége van a bent ülőknek.
HEAD-UP DISPLAY
A kijelző – a kiterjesztett valósághoz hasonlóan – minden fontos információt megjelenít és a vezető anélkül értesülhet a menetadatokról, hogy levenné a tekintetét az útról.
FŰTHETŐ ELSŐ ÉS HÁTSÓ ÜLÉSEK
Mert nemcsak az elöl ülők, hanem a CR-V minden utasa megérdemli, hogy melegben és kényelemben utazhasson.
FŰTHETŐ KORMÁNYKERÉK
A hűvös őszi és a hideg téli napokon egyaránt jól esik megmarkolni a kellemesen meleg kormányt. Ez csak egy azon apróságok közül, amelyek élménnyé teszik a CR-V használatát.
TÖBB LÁTÓSZÖGŰ HÁTSÓ KAMERA
Ha a vezető hátrameneti fokozatba kapcsol, a Honda CONNECT középkonzolon elhelyezett, hétcolos képernyője azonnal megjeleníti a tolatókamera képét.
SAJÁT
TÉR
Tudjuk, hogy sok dolga van, ezért úgy alakítottuk ki a CR-V belterét, hogy minden be- és elférjen, s rendezett formában autózhassanak az utasok és poggyászaik. A kabinba pillantva megannyi ötletes és hasznos tárolórekeszen akadhat meg a szem, nem mellesleg a hatalmas első-hátsó lábtér és az óriási, akár 1700 literesre bővíthető csomagtartó is elismerést érdemel. Szintén a kényelmes és könnyű használatot szolgálja a motoros mozgatású, gombnyomás nélkül is nyitható ötödik ajtó, az egy mozdulattal dönthető hátsó üléssor és a síkpadlós poggyásztér. Akkor sincs gond, ha több mint négy embert vinne magával, ugyanis immáron hétszemélyes kivitelben is megrendelhető a CR-V.
MOTOROS MOZGATÁSÚ CSOMAGTÉRAJTÓ
A motoros mozgatású csomagtérajtó nem csak gombnyomással nyitható, ha mindkét kezünk teli van, elég a hátsó lökhárítóba integrált mozgásérzékelő alatt elhúzni a lábat.
1700 literesre bővíthető csomagtartó
Ha épp nincs szükség a hátsó helyekre, az ülések könnyedén lehajthatók, s újra kihasználható a csomagtér szállítókapacitása.
HÉTÜLÉSES KIVITELBEN
Az átgondolt, innovatív helykihasználás eredményeként harmadik üléssor beépítésére is lehetőségünk nyílt, így immáron hétszemélyes kivitelben is megrendelhető a CR-V.
DINAMIKUS
SZEMÉLYISÉG
Az új CR-V-t a legmodernebb benzines és hibrid technikával kínáljuk. Páratlanul fejlett, 1,5 literes VTEC TURBO motorunk két változatban érhető el, ezek közös jellemzője a teljesítmény és a kiegyensúlyozottság közötti tökéletes egyensúly. A precíz, hatfokozatú kézi váltóval társított 1.5 VTEC TURBO csúcsteljesítménye 173 LE, míg a fokozatmentes, automatikus CVT-vel felszerelt modellváltozatnál 193 lóerő repíti előre a kocsitestet. A CVT-erőátvitel még nyugodtabb utazásokat ígér, és a sportos összhatáshoz is hozzájárul, hiszen a kormány mögött elhelyezett kapcsolókkal is válthat a pilóta, akárcsak egy sportkocsiban.
A modell alapját könnyű, mégis nagy merevségű karosszériaszerkezet adja, ehhez kapcsolódik az elöl MacPherson rendszerű, hátul több lengőkaros futómű, amit minden idők legkifinomultabb CR-V-felfüggesztéseként aposztrofálhatunk. Mindez páratlan fordulékonyságot, könnyű kezelhetőséget és messze átlagon felüli menetkomfortot garantál, méghozzá minden időjárási és útviszonyok közepette.
ÉREZHETŐ
ELŐNYÖK
Az új CR-V már a következő generációs hibrid technológiával is elérhető.
Az Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) névre keresztelt, hibrid hajtáslánc alapját erős, kétliteres, benzines motor adja, ehhez kapcsolódnak az ultramodern villanymotorok, amelyek páratlanul könnyen kezelhetőve teszik a modellt.
A GONDOLKODÓ
HAJTÓERŐ
Az i-MMD rendszer hatékonyságával, kifinomultságával, valamint rövid reakcióidejével járul hozzá a vezetési élményhez és az optimális hajtás érdekében észrevétlenül kapcsol az alábbimenetüzemmódok között: EV Drive, Hybrid Drive, Engine Drive.
Elektromos üzemmódban a hajtómotor kizárólag az akkumulátorokból vesz fel áramot, ami rendkívül halk, károsanyagkibocsátás-mentes autózást biztosít. Álló helyzetbőlvaló gyorsításkor és alacsony sebességgel való haladáskor aktiválódik ez az üzemmód.
Hibrid üzemmódban mind a benzinmotor, mind a villanymotorok dolgoznak, mely ideális hirtelen gyorsításhoz vagy amikor nagyobb teljesítmény szükséges.
Engine Drive üzemmódban a kerekeket a benzinmotor hajtja. A benzinmotor egyenletes utazósebességnél működik a leghatékonyabban, és igazából ilyenkor működik csak maga; hajtja a járművet, ugyanakkor az akkumulátor töltésére szolgáló teljesítményt is leadja a későbbi felhasználás céljára, így nem szorul külső töltésre.
A Vezetői Információs Kijelzőn megtekinthető az energiafelhasználási görbe, így a vezető képet kaphat az akkumulátor töltöttségéről és az éppen aktív energiaforrásról, továbbá vezetési tanácsokat is láthatóak a felületen, hogy minél gazdaságosabban közlekedhessen.
VALÓDI
SEGÍTSÉG
Az utasok biztonsága érdekében a legújabb, legmodernebb mérnöki és technológiai megoldásokat alkalmaztuk. Fejlett vezetést segítő rendszereink mindig dolgoznak, s mivel végtelenül kifinomultak, a vezető sokszor észre sem veszi, hogy aktívak.
HOLTTÉRFIGYELŐ RENDSZER
Ez az okos berendezés a sávváltásoknál és az előzéseknél játszik szerepet, ugyanis folyamatosan monitorozza az autó – vezető által nem látható – környezetét, és ha veszélyt érzékel, a külső tükrön elhelyezett visszajelzőlámpák villogtatásával figyelmezteti a sofőrt.
KITOLATÁST SEGÍTŐ RENDSZER
A Kitolatást Segítő Rendszer figyelmezteti a pilótát, ha tolatás közben oldalirányból másik közlekedő érkezik.
SEGÉLYHÍVÁS (E-CALL)
A segélyhívógombot (SOS) a vezetőhöz közel, a visszapillantó-tükör közvetlen szomszédságában helyeztük el. Baleset vagy veszélyhelyzet esetén elég egyszer megnyomni a segítséghíváshoz.
ÖSSZKERÉK-
HAJTÁS
Az Intelligens Vezérléssel (Intelligent Control System™) szabályozott Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) azonnal bevonja a hajtásba a hátsó kerekeket, ha tapadásvesztést érzékel.
A rendszer azt is észreveszi , ha a CR-V emelkedőn halad, ilyenkor még nagyobb forgatónyomatékot juttat a hátsó tengelyre. Ha az AWD működése nem indokolt, a többtárcsás központi tengelykapcsoló leoldja a kardántengelyt, ezáltal üzemanyagot takarít meg.
HONDA
SENSING
ÜTKÖZÉS EREJÉT MÉRSÉKELŐ FÉKRENDSZER
Ha egy jármű vagy gyalogos a CR-V útjába kerül, a rendszer azonnal figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben nem reagál, a vezérlőegység automatikusan csökkenti a jármű sebességét, hogy minimalizálja a sérülés kockázatát.
SÁVELHAGYÁSRA FIGYELMEZTETŐ RENDSZER
Vizuális és hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó irányjelzés nélkül hagyja el a forgalmi sávot.
ÚTPÁLYAELHAGYÁSRA FIGYELMEZTETŐ RENDSZER
A szélvédőre erősített kamera folyamatosan figyeli az utat, s ha azt észleli, hogy az autó letér az útpályáról, az Elektronikus Szervokormány segítségével visszairányítja az útra. Bizonyos körülmények között arra is képes, hogy fékezéssel csökkentse a jármű sebességét.
KÖZÚTI JELZŐTÁBLÁKAT FELISMERŐ RENDSZER
A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi kijelzőn. A képernyő egyszerre két táblát képes ábrázolni.
INTELLIGENS SEBESSÉGHATÁROLÓ
A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszerrel társított Intelligens Sebességhatároló mindig arra a sebességre állítja be az autót, amit a legutóbbi tábla jelzett.
INTELLIGENS ADAPTÍV SEBESSÉGRÖGZÍTŐ
Ez a kiegészítő képes megjósolni, hogy a szomszédos sávban haladó autó bevág-e a CR-V elé vagy sem, és ennek fényében szabályozza a sebességet. Emellett képes a megadott távolságból követni az elöl haladó autót, így a vezetőnek nem kell folyton korrigálnia a tempót.
ADAPTÍV SEBESSÉGRÖGZÍTŐ ALACSONYSEBESSÉGŰ KÖVETŐRENDSZERREL
Az Adaptív Sebességrögzítő folyamatosan figyeli a CR-V előtt haladó járműhöz viszonyított távolságot, s mindig úgy szabályozza a sebességet, hogy tartsa a vezető által meghatározott távolságot. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy az elöl haladó teljesen lefékez, a CR-V önműködően lassít, sőt meg is áll, Önnek még csak hozzá sem kell érnie a fékpedálhoz. Amennyiben a követett autó ismét mozgásba lendül, a gáz érintésére a CR-V is újra elindul, és tartja a követési távolságot.
SÁVTARTÓ ASSZISZTENS
Automatikus kormánymozdulataival segít a sáv közepén tartani az autót, ezzel stresszmentessé teszi a közlekedést autóúton és autópályán.