CBR1000RR-R
VERSENYZÉSRE
SZÜLETETT
Bőrruha becipzározva, sisak és kesztyű fent, a lámpa zöldre vált… Irány a pálya! Önnél csak a Fireblade lelkesebb. Akrapovič® kipufogója minden egyes gázfröccsre őrjítő hanggal válaszol, motorja pedig olyan élményt nyújt, amit csak CBR-tulajdonosok élhetnek át. Elvégre ma is ugyanarra törekszünk, mint harminc éve: a lehető leggyorsabbnak lenni!
A fejlődés soha nem áll meg, mi azonban tartjuk a lépést, sőt diktáljuk a tempót. Továbbfejlesztettük a Fireblade-et is. Átdolgozott légszűrőházával, légbeömlőjével, kipu fogój ával és 43 fogas hátsó lánckerekével még vehemensebben lő ki a kanyarokból, 217,6 lóerős csúcsteljesítménye pedig továbbra is kiemelkedő. Hogy könnyebb legyen kiaknázni képes ségeit, csökkentettük a gázmarkolat ellenállását, a kilenc fokozatú Honda Állítható Nyoma tékszabályozót (HSTC) pedig HRC-pilóták visszajelzései alapján tökéletesítettük. Az 5”-os, három gyárilag programozott menetüzemmódot is felkínáló TFT-kijelzőn tökéletesen személyre szabható a teljesítményleadás jellege, a motorfék mértéke és az egykerekezés-gátló érzékenysége.
Egy ilyen különleges erőforráshoz elsőrangú váz és felfüggesztés dukál, ezért mérnökeink ezen a téren is messze felülmúlták az elvárásokat. Úgy határozták meg a gyémántalakú acélváz és az RC213V-ből származó lengővilla merevségét, valamint a modell súlyelosztását és futómű-geometriáját, hogy maximális tapadást érjenek el és pontos visszajelzés segítse a pilótát. Szintén a jobb tapadást szolgálja a minden paraméterében állítható, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa BPF villa, a Pro-Link® himbarendszerhez kapcsolódó, BFRC-Lite központi rugóstag és a két továbbfejlesztett, radiálisan rögzített Nissin féknyereg. A fejidom közepén elhelyezett, HRC által kidolgozott ram-air-nyílás egyenesen a légszűrőházba vezeti az éltető oxigént, míg a 2018-as MotoGP-motorról ismerős szárnyak mérsékelik az egykerekezési hajlamot és növelik a stabilitást féktávon, illetve kanyarodás közben.
Letölthető brosúrák: