CBR 500R
Nem érjük be
kevesebbel
Hogy miért versenyzünk? Nos, ez egyértelmű. Azért, hogy fejlődjünk… miként egész életünkben tettük! Sokat fejlődött a CBR500R is. Formaterve egyszerre szép és lendületes, ráadásul stabilitást fokozó szárnyak teszik látványosabbá, akárcsak a MotoGP-gépeket. Átdolgozott motorvezérlésének (ECU) köszönhetően erősebb lett a 3000-7000 f./perces fordulatszám-tartományban, és dinamikusabban gyorsít ki a kanyarokból. Mindezt úgy, hogy csúcsteljesítménye nem változott, tehát továbbra is vezethető A2-es jogosítvánnyal. Miként a nagy CBR-ek esetében, itt is rásegítős tengelykacsoló könnyíti meg a váltásokat, s mivel nyomatékhatárolóval egészítettük ki, a hátsó kerék nem blokkol a visszakapcsolások során.
A CBR500R-be új, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, Showa SFF-BP villát építettünk, ezáltal tovább javult úttartása. Különösen nagy sebességű kanyarvételeknél és vészfékezéseknél érezhető a különbség, amiben az új fékrendszer is szerepet játszik. Két 296 mm-es tárcsa és négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergek lassítják a motort, a rugózatlan tömeg mégsem nőtt a korábbi rendszerhez mérten. A könnyebb, ötküllős kerékgarnitúra és az új, kisebb tömegű lengővilla ugyancsak javítja a menettulajdonságokat, főként az irányváltások váltak könnyebbé.
A sportos üléshelyzet, a karcsú üzemanyagtartály és a – felső villahíd aljára rögzített – kormány a nagyobb Fireblade modellekre hasonlít, ahogy az erős napsütésben is leolvasható, inverz LCD-műszeregység is. Ez utóbbi az aktuális sebességfokozatot is megjeleníti, sőt a felváltásokra is figyelmezteti a pilótát. Bár a CBR500R valódi sportmotor, a legújabb, legmodernebb utcai kiegészítőket is megkapta. Erről árulkodik, hogy az Automatikus Vészvillogó (ESS) és a minden elemében LED világítás is szériatartozék.
Letölthető brosúrák: