Hírlevél

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy frissen értesülhessen legújabb híreinkről, eseményeinkről, promóciókról! Kérjük, válassza ki melyik témákra kíván feliratkozni!

Honda Premium Quality

Eredeti Honda pótalkatrészek

Honda CASCO

honda casco wide skyscraper

Honda Motor hírek

Mindennapi partnerünk: Honda PCX 150 teszt


A japánok városi zsenijének második generációját a nagyobb erőforrással sikerült ismét tesztre fogni. Vajon milyen az aktuális Honda PCX?

A Honda PCX sokadszor vendégeskedik már nálunk. Megjelenésekor az akkor egyedüli nyolcadliteres változat, majd három évre rá az aktuálisan újdonságnak számító 150-es tesztjét olvashattátok. Az utóbbi írás után nem sokkal, a 2014-es modellévre egy igen alapos ráncfelvarráson esett át a kis nagyvárosi kétkerekű – így jelen tesztünk apropója nem annyira naprakész, mégis jogos a kérdés: milyen a ma kapható Honda PCX – miben jobb, mennyire változott az elődmodellhez képest. Mivel a Shark Evoline 3 tesztje miatt úgyis ott voltunk a Honda Szallerbeckben, kihasználtam az alkalmat, és az ötletes bukót a szalon tesztmotorján próbáltam ki. Egyúttal legalább a fenti kérdésekre is fény derült.

honda-pcx-150-onroad-teszt-02

A második generációs (enyhén felfrissített) PCX láthatóan csinosabb elődjénél

Első benyomásra az tűnik fel, hogy a PCX csinosabb lett. Ennek fő oka az új első világítótest, amelyben izzókat már nem találunk, ugyanis az egész fénydiódás lett. Mivel ez egy alapvetően lakott területekre tervezett jármű, ennek a hasznossága vitathatatlan, hiszen az észlelhetőségünket mindenféle fényviszonyok mellett nagyban javítja – ami a túlélésért folytatott mindennapi küzdelemben több mint hálás dolog. Az alapsziluett nem változott, maradt egy nagyon kicsi, kompakt, rövid robogó – mégis sokkal jobb, mint elődje.


Videónkban a második generációs PCX 150 tulajdonságait vizsgáljuk meg menet közben is

Ergonómiai forradalom

Talán a legtöbb kritika a Honda PCX első generációját az ülése miatt érte. A közepén ugyanis volt egy púp, amely nyilván az utas előrecsúszását hivatott megakadályozni, no meg egyfajta háttámlaként szolgálni a vezető számára. Ezek helyett (pontosabban mellett) azonban azt érte el, hogy aki kicsit is magasabbra nőtt a japán átlagnál, az már nem tudott tőle eléggé hátracsúszni a nyeregben, így nem fértek el a lábai a nem annyira bőséges lábtérben. Az újraformázott széken ez a probléma nyom nélkül eltűnt, és gyökeresen megváltozott a robogó teljes ergonómiája.

honda-pcx-150-onroad-teszt-10

Az új ülés zseniálisan kényelmes lett!

A különbség valóban több mint szembeötlő. Elég megnézni 2013-as tesztünket, ahol kizárólag az ívbelső oldali lábam oldalra nyitásával tudtam elforgatni a kormányt, mert az máskülönben összeakadt a térdemmel. Itt a helykínálat látványosan megnőtt – pedig vélhetően csupán néhány centivel került ösztönösen hátrébb a popsim. Ez azonban elég ahhoz, hogy a térvédőm és a kormány között függőleges értelemben sokkal nagyobb hely legyen, és teljesen változatlan lábhelyzettel koppig tudjam fordítani a kormányt.

honda-pcx-150-onroad-teszt-09

Hatalmas változás az elődmodellhez képest: elfér a térdem!

honda-pcx-150-onroad-teszt-10

A taposólemezen előretolt lábbal fékezéskor is jól meg tudjuk tartani magunkat

Innentől a zseniális manőverezhetőség különösen élvezetessé válik, hiszen tornamutatványok mellőzésével is villámgyorsan ki lehet aknázni az elképesztően kis fordulőkört – vagy éppen úgy lehet flikk-flakkolni a sűrű forgalomban a kocsisorok között, mint szinte semmi mással. Vagyis tökéletesen kiélvezhető a két méternél kisebb teljes hossz, az 1'315 milliméteres tengelytáv és a nagy kormányzási szög együttese által nyújtott hatalmas előny.

honda-pcx-150-onroad-teszt-18

A kipufogó formája is karakteresebb lett a legutóbbi frissítéskor

Elegancia az arcunk előtt

A ledes lámpák mellett a műszerfal is komolyan megújult. A külső gyűrűn körbeforgó sebességmérő olyan érzetet kelt menet közben, mintha a kis mutatódarabka a levegőben lebegne – pedig nem, csupán láthatóan hiányzik a belső része. Egyébként ezen kívül is alakítottak egy keveset az elrendezésen – például a motor automatikus leállását jelző zöld "A" betű pozíciója is máshol van.

honda-pcx-150-onroad-teszt-09

Teljesen megújult a műszerfal - sokkal elegánsabb

Kényelem a sportosság rovására

A modellfrissítésről szóló sajtóanyag ugyan nem említette meg annak idején a futómű módosítását, én azonban mégis komoly eltérést vélek felfedezni az elődmodellel szemben. Ott külön ki kellett emelni a feszesre hangolt – vagyis remekül manőverezhető, mondhatni sportos – rugózást, amelynek mellékhatásaként a hazai utakon a komfort minden volt csak jó nem. Az aktuális PCX 150-es ezzel szemben szinte már-már végtelenül puha rugóstagokat kapott, így olyan remekül siklik át az úthibákon, hogy szinte el sem hisszük a mindössze 14 colos kerékméreteket. Keresztbordák, kátyúk, csatornafedlapok – mindössze kellemes himbálózást érezni, miközben áthaladunk rajtuk.

honda-pcx-150-onroad-teszt-29

A dinamikájából vesztett a futómű, de a komfortja sokat javult

Ugyanakkor a korábbi dinamikus ívváltási képesség semmivé is foszlott: ahogy az első körforgalomban keményebben odatettem a PCX-et (nem valami haj de dinamikus csapatásra kell gondolni, éppen csak a tötyörgésnél kicsit gyorsabb haladásra), azonnal elindult alattam a himbi-limbi. Ami privát véleményem szerint a legkevésbé sem baj, hiszen ez a jármű sokkal inkább a helyváltoztatásról, a gyors nagyvárosi előrejutásról szól (a legnagyobb dugóban is), mint a vadállatias szerpentinezésről.

Változatlan erények

honda-pcx-150-onroad-teszt-21

A ledes első lámpa nagyságrendekkel elegánsabb mint a korábbi modellen

Mindazon tulajdonságokra, amelyek az elődmodellhez képest nem változtak meg, nem szeretnék túl részletesen kitérni – hiszen azokat elolvashatjátok a korábbi tesztben. A 150-es erőforrással a PCX dinamikája tökéletesen elegendő a kellő városi menetteljesítményekhez – de amúgy megyei szinten is simán lehet mozogni vele, mert egy egészséges országúti tempót visz. Legfeljebb nem fogunk már bele a tempósabban suhanó pótosifák előzgetésébe, csak akkor ha extrém hosszú és jól belátható egyeneshez érkeztünk... A fogyasztás ugyanakkor továbbra is dicséretesen csekély, így a 2014 óta hat helyett nyolc literes tank tartalmával nagy biztonsággal mintegy 350 kilométert tehetünk meg két újratöltés között.

honda-pcx-150-onroad-teszt-26

Kellően nagy a rekesz, akár egy zárt bukó is befér alá

A viszonylagosan kis kerekek pozitív hozadéka az értelmesen használható ülés alatti tárolórekesz. Ide a mindennapi élethez szükséges cuccok, illetve a parkolás idejére a bukónk is simán befér – tehát nem kell minden áron egy külső dobozt is vennünk a PCX-hez. A fékrendszer változatlanul maradt amilyen volt: éppen annyit tud, ami a kis tömegű és nem eszetlen száguldozásra való robogó defenzív vezetés melletti megállításához feltétlenül kell. Semmivel nem többet – de azt legalább jó visszajelzésekkel. Így határozott kézzel kell ugyan fognunk főleg az első féket, mégis jól érezhető, mikor kezdenének megcsúszni az alacsony gördülésű ellenállású gumik.

honda-pcx-150-onroad-teszt-30

Ezzel már simán elmászkálnék!

A PCX 150 tehát egy remekül használható nagyvárosi közlekedési alternatíva maradt: ésszerű vételára és alacsony üzemeltetési költségei vonzóvá tehetik mindenkinek, aki napi szinten sokat kénytelen sűrű forgalommal terhelt útvonalakon megtenni. Dinamikája bőségesen elegendő, manőverezhetősége parádés, és mostanra eleganciája mellett a komfortja is teljesen elfogadható akár a magasabbra nőtt motorosok számára is. Komolyan mondom: most már elfogadnám saját részre is.

honda-pcx-150-onroad-teszt-28

Továbbra is kiváló választás

 Pontozás

HONDA PCX 150

 

Maximum

Elért pontszám

Összefoglalás

ERŐFORRÁS     A 150-es blokk kellő dinamikával mozgatja a kis testű robogót. Semmilyen szempontból nem kiemelkedő, de a közlekedéshez szükséges szintet jól hozza. A Start-Stop rendszer továbbra is parádésan működik benne.
TELJESÍTMÉNY

5

4

NYOMATÉK

5

4

GÁZREAKCIÓ

10

4

RUGALMASSÁG

10

4

VIBRÁCIÓ

5

3

AKUSZTIKA

5

2

ERŐÁTVITEL

10

9

ÖSSZESEN

50

30

FUTÓMŰ     A rugózó elemek nem állíthatóak, de egy személyre nagyon komfortosan sikerült behangolni őket. A sportos motorozást nem annyira támogatják, de a PCX esetében ez nem is valós elvárás.
ÁLLÍTHATÓSÁG ELÖL

0

0

ÁLLÍTHATÓSÁG HÁTUL

5

0

EGYENESFUTÁS

10

7

KANYARSTABILITÁS

10

6

KOMFORT

10

9

ÖSSZESEN

35

22

BIZTONSÁG     A kombinált fékrendszer a szükséges minimumot hozza, de azt kiszámíthatóan. A robogó a saját korlátait betartva ésszerű biztonságot hoz.
FÉK HATÁSFOK

10

6

FÉK ADAGOLHATÓSÁGA

10

7

FELEGYENESEDÉSI HAJLAM

5

3

ABS MŰKÖDÉSE

0

0

ELEKTRONIKUS MENETSTABILIZÁLÁS

0

0

ÖSSZESEN

25

16

MINDENNAPI HASZNÁLAT     Tökéletes mindennapi nagyvárosi közlekedési eszköz: kielégítő dinamikájához remek manőverezhetőség társul. Megfelelően pakolható, komfortos és hatalmas a hatótávolsága. A második generáció ledes világítása és új műszerfala sokkal elegánsabbá varázsolja a 2014 utáni PCX-et.
KÉNYELEM VEZETŐ

10

9

KÉNYELEM UTAS

5

4

SZÉLVÉDELEM

5

3

PAKOLHATÓSÁG

5

4

TERHELHETŐSÉG

5

4

VILÁGÍTÁS

5

5

FELSZERELTSÉG

5

4

HATÓTÁVOLSÁG

5

5

KIDOLGOZÁSI MINŐSÉG

5

5

KARBANTARTÁS

5

5

ÖSSZESEN

55

48

KÖLTSÉGEK     A vételár ugyan emelkedett némileg, de az alacsony fogyasztás és a kedvező szerviz- és gumiköltségek még mindig az egyik leggazdaságosabb alternatívává teszik.
ÁR

10

8

FOGYASZTÁS

5

5

FENNTARTÁS

5

5

ÖSSZESEN

20

18

MINDÖSSZESEN

185

134

 

Pontozás

 

HONDA PCX 150

 

Maximum

Elért pontszám

Összefoglalás

ERŐFORRÁS     A 150-es blokk kellő dinamikával mozgatja a kis testű robogót. Semmilyen szempontból nem kiemelkedő, de a közlekedéshez szükséges szintet jól hozza. A Start-Stop rendszer továbbra is parádésan működik benne.
TELJESÍTMÉNY

5

4

NYOMATÉK

5

4

GÁZREAKCIÓ

10

4

RUGALMASSÁG

10

4

VIBRÁCIÓ

5

3

AKUSZTIKA

5

2

ERŐÁTVITEL

10

9

ÖSSZESEN

50

30

FUTÓMŰ     A rugózó elemek nem állíthatóak, de egy személyre nagyon komfortosan sikerült behangolni őket. A sportos motorozást nem annyira támogatják, de a PCX esetében ez nem is valós elvárás.
ÁLLÍTHATÓSÁG ELÖL

0

0

ÁLLÍTHATÓSÁG HÁTUL

5

0

EGYENESFUTÁS

10

7

KANYARSTABILITÁS

10

6

KOMFORT

10

9

ÖSSZESEN

35

22

BIZTONSÁG     A kombinált fékrendszer a szükséges minimumot hozza, de azt kiszámíthatóan. A robogó a saját korlátait betartva ésszerű biztonságot hoz.
FÉK HATÁSFOK

10

6

FÉK ADAGOLHATÓSÁGA

10

7

FELEGYENESEDÉSI HAJLAM

5

3

ABS MŰKÖDÉSE

0

0

ELEKTRONIKUS MENETSTABILIZÁLÁS

0

0

ÖSSZESEN

25

16

MINDENNAPI HASZNÁLAT     Tökéletes mindennapi nagyvárosi közlekedési eszköz: kielégítő dinamikájához remek manőverezhetőség társul. Megfelelően pakolható, komfortos és hatalmas a hatótávolsága. A második generáció ledes világítása és új műszerfala sokkal elegánsabbá varázsolja a 2014 utáni PCX-et.
KÉNYELEM VEZETŐ

10

9

KÉNYELEM UTAS

5

4

SZÉLVÉDELEM

5

3

PAKOLHATÓSÁG

5

4

TERHELHETŐSÉG

5

4

VILÁGÍTÁS

5

5

FELSZERELTSÉG

5

4

HATÓTÁVOLSÁG

5

5

KIDOLGOZÁSI MINŐSÉG

5

5

KARBANTARTÁS

5

5

ÖSSZESEN

55

48

KÖLTSÉGEK     A vételár ugyan emelkedett némileg, de az alacsony fogyasztás és a kedvező szerviz- és gumiköltségek még mindig az egyik leggazdaságosabb alternatívává teszik.
ÁR

10

8

FOGYASZTÁS

5

5

FENNTARTÁS

5

5

ÖSSZESEN

20

18

MINDÖSSZESEN

185

134

Forrás: onroad.hu