Hírlevél

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy frissen értesülhessen legújabb híreinkről, eseményeinkről, promóciókról! Kérjük, válassza ki melyik témákra kíván feliratkozni!

Honda Premium Quality

Eredeti Honda pótalkatrészek

Honda CASCO

honda casco wide skyscraper

Honda Autó hírek

Robbantott ábrákon az új Honda NSX


Négy motor, összesen 573 lóerővel hajtja a Honda új sportautóját

Sokáig titkolták a pontos felépítését, ezért most kárpótolnak minket kicsit. Látványos fotókon mutogatják, mi lapul az új sportkocsi lemezei alatt.

158811 k1

Elöl a kerekek között kettő, a hátsó tengely előtt pedig egy villanymotort és a fő V6-os duplaturbós benzinest helyezték el

Csupán annyit árultak első debütálásakor az új NSX-ről, hogy hibrid lesz, azóta persze már tudjuk, hogy egy V6-os benzines és három villanymotor fogja hajtani, kb 550 lóerős összteljesítménnyel. Most elég sok dolgot konkretizáltak, többek között az autó pontos szerkezetét is megmutatták a látványos robbantott ábrákon. Többféle lóerő adattal is találkoztunk már, de most úgy tűnik, a motorok gyorsulási adatai alapján készült összehasonlító grafikonon szereplő 573 lesz a végleges.

158813 k1

Grafikonon a három motor különböző karakterisztikája, az első dupla villanymotor a leghatékonyabb, a rendszer összteljesítménye pedig 573 lóerő

A hajtás fő egysége a duplaturbós, 507 lóerős V6-os motor, melynek közvetlenül a főtengely-kivezetésénél helyezték el az egyik (47 lóerős) villanymotort. A Honda szerint ezzel a megoldással többek között sikerült a lehető legrövidebbre csökkenteni azt az időt, amíg a turbókban felépül a nyomás gyorsításkor. Elöl két külön villanymotor hajtja a kerekeket, melyeket középre, közös házba építettek, és összesen 72 lóerőre képesek. Ha a számokat összeadjuk, sokkal több jön ki, mint a megadott 573, de egy hibrid hajtáslánc esetében nem ilyen egyszerű az erők összesítése.

158808 k1

Különlegesen merev a karosszéria, a Honda szerint kétszer annyira, mint a versenytársaké, ez nagy előny lehet versenypályán

Négyféle vezetési beállításból választhatnak majd a szerencsés pilóták: Quiet, Sport, Sport+ és Track, utóbbit értelemszerűen csak versenypályán érdemes kapcsolni. A kormányzáson, a fékerőn, a nyomatékon, rugózáson, összességében szinte mindenen változtatnak ezek a beállítások, persze a hangján is egyre jobban erősítenek. Ezek mellett a Honda az NSX vázának merevségével is dicsekszik, azt mondják, a versenytársakénál kétszer masszívabb lesz az új sportkocsi. Már az árát is tudni lehet egy ideje, a négymotoros szuperautóért nagyjából 56 millió forintot kell majd leszurkolni.

Forrás: autonavigator.hu